Lær hvad CPM er, og hvordan det bruges i online budgettering
What Is CPM? Marketing and Advertising CPM Explained For Beginners
Indholdsfortegnelse:
- Definition af CPM
- Indtryk
- Hvordan CPM fordeler omkostningerne ved reklame på dit websted
- Hvordan og hvor kan man få CPM-reklame trafik
Hvis du ønsker at købe annonceringsplads online, vil du hurtigt komme ind i udtrykket CPM. Det er et begreb, som industrien bruger til at tale om omkostninger til "annoncevisninger", og det er langt den mest almindelige måleenhed, der anvendes til digital reklame. Det er også den mest almindelige måde at købe og sælge digitalt reklameplads på.
Definition af CPM
CPM står for Cost Per Mille og er en anden måde at sige om pris pr. Tusind. I dette tilfælde er 1.000 visninger på en hjemmeside. Det bør ikke forveksles med andre lignende, men forskellige vilkår, herunder CPC (Cost Per Click) og CPA (Cost Per Action / Acquisition).
Indtryk
Sommetider kendt som en visning eller en annoncevisning er et annonceindtryk det samme som en annonceserver, der bliver kaldt som svar på en sideforespørgsel fra en brugers browser. Det er det, og det er alt sammen. Nogle mennesker tror fejlagtigt, at annoncevisninger er annoncer, der blev vist til en bruger (om de opdager det eller ej) på et websted eller et andet onlinemedium. Dette er faktisk ukorrekt.
Desværre betyder det også, at annoncegennistryksstatistikker ofte er forkerte eller ligefrem bedrageriske. Op til 15 procent af tiden er de annoncer, der vises, forkerte. Derefter er der annoncevisninger fra bottrafik (en bot er et automatiseret softwarestykke, som kan bruges til at øge trafiknumre eller SPAM-personer), hvilket betyder, at ingen fysiske brugere nogensinde har haft mulighed for at se annoncen. Op til 60 procent af annoncetrafikken kommer fra disse bots. Og endelig er der annonceindtrykssvindel. I dette tilfælde skjuler samvittighedsfulde brugere annoncer bag andre annoncer, som tricks annoncenetværkene til annoncer med højere CPM'er til webstedet.
Dette øger også annoncens visningsnumre og koster annoncører endnu mere. Du kan om dette i en fremragende artikel af Reid Tatoris.
Hvordan CPM fordeler omkostningerne ved reklame på dit websted
Så lad os sige, at du har en hjemmeside, og du vil bruge den til at vise annoncer og tjene penge måned efter måned. Nå skal du sætte dig ned og finde ud af, hvilken slags månedlig indkomst du vil være komfortabel med. Hvis dit websted er nyt og har relativt lidt trafik, vil du ikke tjene mange penge, så din CPM vil være meget lav. Hvis dit websted har stor trafik, bliver CPM højere.
Der er to forskellige typer CPM-satser-fast og variabel. Faste satser er lettere at arbejde med, da du har en bestemt værdi til at sætte imod de genererede annoncevisninger. Variable CPM'er er lidt sværere at arbejde med, og disse satser vil variere baseret på dit websteds emne, det land du er i, annoncøren osv.
Lad os lave nogle hurtige matte. Du har et websted, og det er gennemsnitligt 40.000 besøgende om måneden, med i alt 120.000 sidevisninger pr. Måned. Hvad er din hjemmeside værd for dig?
Nå, på en CPM på $ 5 (som er lidt over gennemsnittet i 2017), ville du beregne det på denne måde:
120,000 / 1,000 = 120
120 x CPM $ 5 = $ 600
Flere det med 12, og du kigger på en hjemmeside med en værdi på $ 7.200 i annoncetjenester pr. År. Når du overvejer de mange millioner af sidevisninger, som nogle websites tjener hver måned, kan du se, hvordan rentabel CPM-markedsføring kan være for nogle websteder. De mest succesrige YouTube-bidragsydere producerer rent faktisk millioner af dollars hvert år fra blot en del af de annoncetjenester, som YouTube indsamler fra deres sider.
Hvordan og hvor kan man få CPM-reklame trafik
Hvis du har læst alle ovenstående og er interesseret i at generere CPM-indtægter via dit websted, er det næste logiske spørgsmål "hvor skal jeg starte?"
Du vil ikke være i stand til bare at henvende sig til virksomheder og bede dem om at begynde at placere annoncer på dit websted. Der er websteder og virksomheder bygget rundt, der tjener trafik til websteder som din, og de er meget nemme at komme i gang med.
Nogle af de bedste at starte med er:
- UberCPM
- AdBuff
- Media.Net
- Criteo
- Technorati
Opret konti med et par af disse, og eksperimenter. Når du har fundet et program, der supplerer dit websted og bringer i gode indtægter, hold dig til det.
Hvad det kræver at være en blikkenslager: Pligter, træning, løn
Få alle fakta om at være en blikkenslager.Lær om jobopgaver, beskæftigelsesudsigter, træning og indtjening. Lær om relaterede erhverv.
Hvad er en isbryder og hvordan bruges den?
Møde ledere bruger isbrydere til at hjælpe deltagerne til at kende hinanden og engagere dem i samtale.
Hvad er det som at være politiets ægtefælle?
En dag i politimandens liv er hård, men det kan være lige så svært for de mennesker, der er med de officerer. Lær, hvad der gifte sig med en politimand er.